Vásárlás a neten - Erre figyeljünk az átvétel után

Az online vásárlás egyre népszerűbb, mivel kényelmesen, sorban állás nélkül rendelhetünk meg termékeket, vagy szolgáltatásokat az interneten keresztül. A legtöbb webshop részletes tájékoztatást ad a rendelés menetéről, feltételeiről és egyéb részleteiről, azonban hasznos, ha ettől függetlenül is tisztában vagyunk a szabályokkal és a minket megillető jogokkal. Megvizsgáltuk, milyen lehetőségeink vannak a megrendelt termék kézhezvétele után, ha mégis úgy döntenénk, nem szeretnénk megvásárolni.

Kezdjük az átvétellel

A küldemény gyors átvizsgálásával még az átvétel előtt dönthetünk úgy, hogy nem fogadjuk el a terméket.

Visszaadhatjuk a terméket

Fogyasztóként indoklás nélkül is meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után. Mivel vásárlás előtt nem volt lehetőségünk kipróbálni a terméket, megillet minket a visszaküldési, más néven elállási jog: azaz kérhetjük a kifizetett összeg visszatérítését.

Ha hibás a termék

Online vásárlásokra is vonatkoznak a garanciális és szavatossági jogok. Hibás termék kiszállítása esetén első körben javítást vagy cserét kérvényezhetünk, második körben pedig árleszállítást, vagy akár a vételár visszatérítését.

 

Hogyan járjunk el?

Ha panasszal kívánunk élni a kereskedő felé, megtehetjük a honlapon megadott elérhetőségek bármelyikén, vagy akár személyesen is.A kereskedő köteles 30 napon belül reagálni a panaszunkra, illetve, ha azt jogtalannak tartja, köteles döntését megindokolni.

Rendelés külföldről

Internetes vásárlásnál már a nagyobb távolságok sem számítanak, virtuális kosarunkat szinte a világ bármely tájáról megtölthetjük. Egyre gyakrabban szemezgetünk a külföldi webshopok kínálatából, és döntünk a vásárlás mellett, ezért fontos, hogy tisztában legyünk a külföldi rendelések feltételeivel is.

Tájékozódjunk a virtuális eladóról

 

Járjunk utána alaposan, hogy valóban létező cégtől rendelünk-e. Későbbi kapcsolatfelvételhez, igényérvényesítéshez fontos, hogy megtudjuk, kihez is fordulhatunk.

 

Magyar nyelvű honlapok esetében bizonyosodjunk meg arról is, hogy rendelkezik-e magyarországi székhellyel az oldal, mivel a „.hu” domain nevet hazai kereskedők mellett külföldi oldalak is szabadon használhatják.

 

Elállási jog

A 14 napos elállási jog európai uniós szabályozás, ezért, ha bármely tagállamából rendelünk, ugyanúgy járhatunk el a visszaküldésnél, mint a belföldi vásárlás esetében. Más országok netboltjából való vásárlásnál is megillet minket az elállási jog. Ilyen esetben:

1. Olvassuk el az erre vonatkozó feltételeket.

2. Elállásunk előtt érdeklődjünk a kereskedőnél a visszaküldés folyamatáról.

Miért?

Csomagunk hosszú utat tett meg otthonunkig, így fontos, hogy a visszaküldés is zökkenőmentesen történjen. Legtöbb esetben már előre fizettünk a termékért, ezért bizonyosodjunk meg róla, hogy a visszaküldést követően valóban visszatérítik a termék árát.

A bejegyzésünk csupán általános információkat tartalmaz az online vásárlásoknál megillető jogainkról. Kérjük, minden esetben tájékozódjon az adott webáruház ÁSZF-je, valamint a vonatkozó jogszabályok alapján. Az infografikánk alapján hozott döntésekért az Invitel nem vállal felelősséget.

Forrás: http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/elallasi-jog.html http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/szallitas-fizetes.html http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043

Statisztikai adatok: http://www.enet.hu/hirek/black-friday-nearly-2-1-million-shoppers-in-hungary/ http://www.enet.hu/hirek/4418/